Werken als HR Medewerker
Auteur: Lisa Ten Hoope
Geplaatst op: 31-05-2022
3 Minuten
1598 Keer bekeken
Als HR Medewerker ben je werkzaam in Human Resource Management, wat ook wel HR of personeelszaken wordt genoemd. Jij voert het beleid uit en ondersteunt hiermee de HR Manager en HR Adviseur.
Wat zijn je werkzaamheden?
Als HR Medewerker heb je verschillende werkzaamheden. Jij zal voornamelijk taken uitvoeren rondom huidige en eventuele toekomstige werkzaamheden. Dit zorgt ervoor dat jij een veelzijdige baan hebt, wat een groot voordeel kan zijn! Ook kom je met veel mensen in contact en breid je hierdoor je netwerk flink uit.
Taken die in het takenpakket van een HR Medewerker kunnen zitten zijn:
- HR gerichte vragen van personeel beantwoorden;
- Uitvoeren van het HR beleid;
- Nieuw personeel aantrekken en aannemen;
- Onboarding maken voor nieuwe medewerkers;
- Opstellen en beëindigen van arbeidsovereenkomsten;
Wat zijn de doorgroeimogelijkheden?
Als HR Medewerker heb je verschillende mogelijkheden om door te groeien. Je kan bijvoorbeeld de functie van HR Manager op je nemen. In deze functie ben je meer bezig met beleid creëren, terwijl je als HR Medewerker meer aan de uitvoerende kant zit. Ook zal je communiceren met andere afdelingen binnen het bedrijf en ben je bezig met het aannemen en laten gaan van personeel.
Een andere mogelijkheid is doorgroeien naar de functie van HR Adviseur. In deze rol ga je vooral adviezen geven aan het management en de medewerkers. Jij kijkt kritisch naar het beleid en kijkt hoe dit verbeterd kan worden. Ook kan je advies geven over het behouden van personeel, wat natuurlijk erg waardevol kan zijn.
Wat is het salaris?
Het salaris van een HR Medewerker kan erg verschillen. Dit hangt af van opleidingsniveau en ervaring. Het startsalaris ligt ongeveer op €2300 per maand en dit kan oplopen tot €3100 per maand. Gemiddeld verdient een HR Medewerker €2700 per maand.
Eigenschappen die passen binnen HRM
Binnen HRM sta je in contact met veel verschillende mensen, zowel intern als extern. Hiervoor is het belangrijk om met verschillende mensen om te kunnen gaan en sociale vaardigheden te bezitten. Ook kom je soms met mensen in gesprek die in een vervelende situatie zitten. Door empathie te tonen, kan jij deze mensen een hart onder de riem steken. Als laatste is het handig als je goed kan plannen en organiseren. Je hebt veel verschillende taken die allemaal gedaan moeten worden. Door een duidelijke planning te hebben, zie je taken minder snel over het hoofd.
Lijkt het jou leuk om als HR Medewerker of misschien wel HR Adviseur aan de slag te gaan? Kijk dan snel bij onze vacatures, want we hebben een aantal vacatures open staan!
Deel dit artikel op social media
1
Eén van onze vacatures trekt jouw aandacht
2
Schrijf je in en solliciteer
3
In een persoonlijk gesprek leren we elkaar kennen
4
Sprankelend presenteren wij jou bij onze opdrachtgever
5
We begeleiden je tijdens een sollicitatietraject
6
Start met jouw nieuwe baan!