Werken als Klantenservice Medewerker

Auteur: Lisa Ten Hoope

Geplaatst op: 13-07-2022

3 Minuten

777 Keer bekeken

Werken als Klantenservice Medewerker


Als Klantenservice Medewerker zal jij mensen te hulp schieten bij vragen en problemen. Je komt te werken in de dienstverlening en dit kan erg divers zijn. Zo kan je zowel werken voor een B2B bedrijf of voor een B2C bedrijf. Ook is de diversiteit aan bedrijven erg groot, waardoor er altijd wel een sector is die bij jou past. Ben jij benieuwd of een baan als Klantenservice Medewerker iets voor jou is? Lees dan deze blog.


Taken als Klantenservice Medewerker


Als Klantenservice Medewerker ben jij het eerste aanspreekpunt voor klanten van bedrijven. Jij schiet hen te hulp bij vragen, problemen en klachten. Aan jou de taak om de klanten zo goed mogelijk te helpen en problemen of klachten proberen op te lossen. Jouw doel is om een positieve indruk achter te laten bij de klant.

 

Een aantal taken die bij de rol van Klantenservice Medewerker passen zijn:

  • Het te woord staan van klanten via de telefoon, e-mail of chat;
  • Het doorverwijzen naar andere afdelingen of zelf communiceren met andere afdelingen om de klant te helpen;
  • Gegevens over de klant verwerken in het systeem;
  • Informatie bieden over producten of diensten;

Afhankelijk van het bedrijf waar jij gaat werken, kunnen deze taken afwijken of kunnen er extra taken bij komen kijken, zoals bijvoorbeeld financiële taken. Dit maakt de functie erg afwisselend en uitdagend. 

 

Welke eigenschappen passen bij de rol van Klantenservice Medewerker?

 

Als je gaat werken op de Klantenservice, zijn er een aantal competenties die erg handig zijn bij het uitvoeren van de rol. Allereerst is het belangrijk dat je goed kan luisteren. De klant komt met een vraag, probleem of klacht bij jou en jij moet zien te ontdekken waarbij je deze klant precies kan helpen. Ook is het belangrijk om empathie te kunnen tonen. Klanten kunnen soms emotioneel reageren als zij bijvoorbeeld met een klacht komen. Aan jou de taak om aan deze klant te laten zien dat jij hen begrijpt en gaat helpen. Communicatieve vaardigheden kunnen ook zeker van pas komen. Je gaat natuurlijk veel communiceren met klanten en de manier waarop je doet dit is van groot belang. Ook is het vaak handig als je de Nederlandse en Engelse taal goed beheerst. Dit is echter niet voor alle functies nodig. 

 

Wat verdien je als Klantenservice Medewerker en kan je doorgroeien?

 

Het salaris van een Klantenservice Medewerker ligt als starter tussen de €1850 en €2500 per maand, op basis van kennis en ervaring. Als je al een aantal jaar ervaring hebt kan dit salaris oplopen tot €3000 per maand. 

 

Naast het salaris van een Klantenservice Medewerker, zijn er ook doorgroeimogelijkheden. Je zou bijvoorbeeld kunnen doorgroeien tot teamleider of coach. Jij gaat de Klantenservice Medewerkers dan ondersteunen en helpen bij het uitvoeren van hun rol. 

Lijkt het jou leuk om te werken als Klantenservice Medewerker en ben jij klaar voor een nieuwe uitdaging? Wij hebben een aantal vacatures open staan, dus wie weet kunnen wij jou helpen aan die nieuwe baan!

Vind je deze blog interessant?
Deel dit artikel op social media
blog_image

1

Eén van onze vacatures trekt jouw aandacht

2

Schrijf je in en solliciteer

3

In een persoonlijk gesprek leren we elkaar kennen

4

Sprankelend presenteren wij jou bij onze opdrachtgever

5

We begeleiden je tijdens een sollicitatietraject

6

Start met jouw nieuwe baan!

)

Inloggen op Sparklingpeople.nl

Inloggen met social media

Ben je hier nieuw? Maak een account aan! Wachtwoord vergeten?