De beller is sneller
Auteur: Femke Tesselaar
Geplaatst op: 15-11-2022
3 Minuten
836 Keer bekeken
Is bellen
sneller dan berichten? Een Sparkling discussie….
Op het moment zijn er veel online mogelijkheden voor het hebben van contact.
Daarom wordt er vaker voor een andere optie gekozen dan bellen. Op het kantoor op
Bali kwam Didier met de stelling “de beller is sneller”. Deze stelling riep
veel verschillende meningen op onder de remote recruiters van Bali.
Didier is er dus van overtuigd dat het beter is om iemand te
bellen in plaats van een berichtje te sturen via verschillende sociale media
kanalen. Hij vindt dat het proces vertraagd wordt door het hebben van extra
contactmomenten door middel van berichten. Jay en Siem zijn het hier niet mee
eens. Volgens Siem is er overigens niet altijd de mogelijkheid om iemand te bellen.
Zo heb je niet altijd het telefoonnummer van de persoon die je wilt bereiken en
is het dus beter en sneller om te berichten via sociale media. Ook vindt Siem
het niet altijd even gepast om iemand direct te bellen.
Jay heeft voorheen harde sales gedaan en is daarom een
beetje allergisch geworden voor dit soort stellingen. Ondanks dat hij het niet
helemaal met de stelling eens is, zien we hem toch écht het meeste bellen van
iedereen.
De eerste belletjes op kantoor zijn altijd spannend, zo ook
voor recruitment stagiaire Liselot en net gestarte remote recruiter Anne. Liselot
is het overigens wél eens met de stelling “de beller is sneller”. Op kantoor
heeft ze gemerkt dat je veel sneller reactie krijgt op een belletje dan via
mail, Whatsapp etc. Voor Anne hangt het voornamelijk van de situatie af.
Na de discussie heb ik contact gezocht met remote recruiter
Jhelisa, zij werkt normaal gesproken in het kantoor op Bali, maar voor nu is
zij even werkzaam in Nederland. Jhelisa is het deels wel en deels niet met de
stelling eens . Zij is van mening dat je door bellen iemand meteen spreekt en
daardoor snel kan schakelen, maar ook vindt zij bellen soms iets te direct. Zij
bericht liever eerst iemand en dan is bellen voor haar de volgende stap.
Jeroen is nu al 3 weken aan het werk op het kantoor in Bali
en is het zeker met Didier eens. Hij vindt het namelijk veel effectiever om
mensen direct te bellen. Ondanks dat ze beide overtuigd zijn van het feit dat bellen
beter is, heb ik ze dat nog weinig zien doen ;)
Er zijn dus veel verschillende meningen over de manier van contact zoeken. Wat vind jij van deze stelling? Is voor jou de fijnste manier van contact bellen of bericht je toch liever iemand via verschillende sociale media kanalen?
Deel dit artikel op social media
1
Eén van onze vacatures trekt jouw aandacht
2
Schrijf je in en solliciteer
3
In een persoonlijk gesprek leren we elkaar kennen
4
Sprankelend presenteren wij jou bij onze opdrachtgever
5
We begeleiden je tijdens een sollicitatietraject
6
Start met jouw nieuwe baan!