Werken als Helpdesk Medewerker

Auteur: Emmanuel van Ommen

Geplaatst op: 29-11-2022

3 Minuten

1185 Keer bekeken

De Helpdesk Medewerker, onmisbaar in een organisatie dat producten of diensten op de markt zet, en absoluut ambassadeur en hét gezicht van het bedrijf. Ben jij geïnteresseerd in wat deze functie nou zo leuk maakt, en of het wellicht bij jou past? Lees dan snel verder! 


Aan de slag als Helpdesk Medewerker

De helpdesk medewerker houdt zich bezig met het zo goed mogelijk verder helpen van klanten. In deze functie ben je in vele gevallen het gezicht van het bedrijf. Jij bent namelijk het eerste aanspreek punt voor de klanten. De klant kan bij jou terecht voor de eerstelijns vragen over de producten of diensten van het bedrijf. Met veel creativiteit en een klantgerichte benadering weet de Helpdesk Medewerker altijd een oplossing te vinden ongeacht het probleem van de klant. Dit doet de Klantenservice Medewerker vaak telefonisch, maar ook via e-mail, social media, de website, op locatie en bij moderne bedrijven zelfs via WhatsApp. 

De klantenservice afdeling is vaak in nauwe samenwerking met de verkoopafdeling. Naast het ondersteunen van de klanten na afloop van een aankoop, kan de Klantenservice Medewerker ook advies en informatie geven over producten of diensten die mogelijk leiden tot toekomstige aankopen. Dit doe jij uiteraard met een glimlach! 

De relevante werkzaamheden zijn in een notendop: 

  • Informatie en advies geven via telefoon, chat, e-mail etc.
  • Struikelblokken oplossen voor de klant;
  • Klanten helpen met aankoopwijzigingen of retourneringen; 
  • Het verbeteren van het proces klantencontact.


Wat verdient een Helpdesk Medewerker?

Over het algemeen verdient een klantenservice medewerker 8 tot 15 euro per uur of, op basis van een werkweek van 40 uur, een startsalaris tussen de €2.000 en €3.000 per uur. Uiteraard is ervaring en scholing een beslissende factor. Daarnaast kan een Helpdesk Medewerker vaak wel rekenen op een bonusregeling, reiskostenvergoeding en/of openbaar vervoer regeling en doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf. 


Wat zijn handige skills?

Het profiel waar bedrijven vaak naar zoeken voor het invullen van deze functie is eentje met ervaring in een branche waarin klantencontact centraal staat. Meestal is een relevante MBO diploma dat aansluit op de functie gewenst. Echter, zien we vaak terug dat een kandidaat ook zonder diploma, maar met de gewenste competenties, ook gewoon aan de slag komt. 

Competenties/kwaliteiten die bij deze functie passen zijn: 

  • Proactieve werkhouding;
  • Sterke communicatieve vaardigheden; 
  • Servicegerichte instelling; 
  • Probleemoplossend vermogen; 
  • Snel schakelen; 
  • Positieve uitstraling; 
  • Flexibel; 
  • Spontaan; 
  • Vaardigheid met Excel en andere computerprogramma’s; 


Wil jij aan de slag gaan als Helpdesk Medewerker? Neem dan een kijkje op onze website, daar staan namelijk veel mooie vacatures voor de functie!

Vind je deze blog interessant?
Deel dit artikel op social media
blog_image

1

Eén van onze vacatures trekt jouw aandacht

2

Schrijf je in en solliciteer

3

In een persoonlijk gesprek leren we elkaar kennen

4

Sprankelend presenteren wij jou bij onze opdrachtgever

5

We begeleiden je tijdens een sollicitatietraject

6

Start met jouw nieuwe baan!

)

Uitgelichte blogs

Inloggen op Sparklingpeople.nl

Inloggen met social media

Ben je hier nieuw? Maak een account aan! Wachtwoord vergeten?