De voordelen van employee advocacy
Auteur: Tessa Sintenie
Geplaatst op: 21-08-2023
2 Minuten
562 Keer bekeken
“Als ik LinkedIn open, zie ik eerst
vier posts van Sparkling People”
“Jullie
zijn wel lekker actief op LinkedIn he, ik zie zoveel Sparkling content voorbij
komen”
Bovenstaande
reacties horen we steeds vaker voorbij komen. En daar worden we mega blij van!
Waarom?
Laat me je
meer vertellen over het begrip ‘employee advocacy’.
Employee
advocacy?! Denk je nu misschien, wat is dat ook alweer?
Dat is
wanneer medewerkers het bedrijf waar ze werken promoten. Het kan zijn dat ze
een boodschap onder de aandacht brengen, waarden delen of vacatures
promoten.
Weet je
nog, die momenten waarop je leuke dingen plaatst over je bedrijf op social
media? Nou, dat is employee advocacy in actie!
Geloof me:
employee advocacy wordt steeds belangrijker. Waarom vraag je je misschien af?
Hieronder een aantal redenen:
1. Geloofwaardigheid
Mensen vertrouwen mensen, en daarom zijn bedrijfspagina’s onpersoonlijker. Wanneer medewerkers hun ervaringen en inzichten delen, voegt dit oprecht iets toe aan het imago van het bedrijf. Persoonlijke profielen winnen!
2. Bereik
Persoonlijke pagina’s hebben een beter bereik dan bedrijfspagina’s. De boodschap verspreidt zich dus sneller, en onder meer mensen.
3. Talent verleiden
Talent op zoek naar een baan gebruikt social media voor meer inzichten in de bedrijfscultuur. Door bijdragen van medewerkers te zien en te lezen, krijgen ze een beter beeld van de bedrijfscultuur. Zo kan er beter afgewogen worden of de cultuur bij hen past.
4. Betrokkenheid
Employee advocacy bevordert een gevoel van trots en creëert meer betrokkenheid. Wanneer we content delen en likes krijgen (validatie), kan dit moraal stimuleren en leiden tot meer betrokken en tevreden medewerkers.
5. Happy klanten
Wanneer medewerkers uitstralen dat ze oprecht houden van de plek waar ze werken, straalt die positieve energie ook door in interacties met klanten.
6. Experts
Door kennis en expertise te delen, vestigen medewerkers zichzelf én daarmee het bedrijf als thought leaders in de branche.
Sla dus de handen ineen, inspireer, informeer en creëer buzz rondom je bedrijf.
Overlaad je netwerk met content, en zorg ervoor dat je net zulke opmerkingen gaat krijgen als Sparkling People. Samen breng je je bedrijf naar nieuwe hoogten!
Wil je meer weten over employee advocacy? Of wil je concrete tips over hoe je dit implementeert in je bedrijf? Schrijf je dan in voor deze Allure webinar op vrijdag 25 augustus om 11:30 uur.
Deel dit artikel op social media
1
Eén van onze vacatures trekt jouw aandacht
2
Schrijf je in en solliciteer
3
In een persoonlijk gesprek leren we elkaar kennen
4
Sprankelend presenteren wij jou bij onze opdrachtgever
5
We begeleiden je tijdens een sollicitatietraject
6
Start met jouw nieuwe baan!