Waarom werken op de customer service afdeling zo belangrijk én leuk is
Auteur: Tessa Sintenie
Geplaatst op: 23-10-2024
4 Minuten
171 Keer bekeken
Kom je net de arbeidsmarkt op? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging?
Overweeg dan eens om te gaan werken op de customer service
afdeling en ontdek een wereld aan mogelijkheden! Op de customer service
afdeling is geen dag hetzelfde: je bent het hart van de organisatie en speelt
daarom een belangrijke rol in het bedrijf.
Wat maakt een customer service functie nu zo belangrijk en leuk?
Dat vertellen we je in deze blog!
Een onmisbare afdeling: jouw werk doet ertoe
Als medewerker op de customer service afdeling ben je niet
zomaar een schakel in de keten: je bent het kloppende hart van het bedrijf. Wat
jij doet, maakt echt verschil. We geven je drie redenen waarom jouw werk
belangrijk is.
1 De ruggengraat van het bedrijf
Op de customer service afdeling ben je betrokken bij bijna
elke andere afdeling van het bedrijf. Van het ondersteunen van het management
tot het samenwerken met HR, sales en marketing: jij zorgt ervoor dat iedereen
zijn werk optimaal kan uitvoeren. Jij laat alles soepel verlopen, en zorgt
ervoor dat interne communicatie en de planning op rolletjes lopen. Dankzij jou
valt alles op zijn plek, en zo voeg je waarde toe.
2 Creëren van rust en
structuur
Als customer service professional ben jij de sleutel tot een
georganiseerde en efficiënte werkomgeving. Je beheert niet alleen agenda’s en administratieve
processen, maar helpt ook bij het coördineren van vergaderingen en evenementen.
Jij zorgt ervoor dat alles op tijd en goed gebeurt, zodat anderen zich kunnen
focussen op hun kerntaken. Jouw werk creëert rust en structuur, en die impact
is merkbaar door de hele organisatie!
3 Directe ondersteuning
Op de customer service afdeling sta je vaak dichtbij het
management. Als secretaresse, personal assistant of customer service manager
ondersteun je direct de mensen die de strategische beslissingen nemen binnen
het bedrijf. Zo krijg je inzicht in de besluitvorming en kun je jouw stempel
drukken op de richting die het bedrijf op gaat.
Wat maakt werken op een customer service afdeling leuk?
Werken op de customer service afdeling betekent dat geen dag
hetzelfde is: dat maakt het ook zo leuk. Wat maakt het nog meer leuk?
- Veelzijdigheid: je hebt als customer service professional een
breed scala aan taken. Zo leer je continu nieuwe dingen en kun je jezelf blijven
ontwikkelen. Zo blijft het werk boeiend en uitdagend!
- Contact: op de customer service afdeling sta je veel in contact met anderen: collega’s, klanten, leveranciers. Elke dag ontmoet en spreek je mensen.
- Centraal: jij hebt een centrale rol binnen het bedrijf. Dit zorgt voor verantwoordelijkheid en impact. Jouw bijdrage is zichtbaar én van waarde.
- Ontwikkeling: customer service functies bieden mooie doorgroeimogelijkheden. Dit betekent dat je de kans krijgt om nieuwe vaardigheden te leren, trainingen te volgen en door te groeien naar bijvoorbeeld een rol als customer service manager, executive assistant of zelfs naar een HR-functie. Als je ambitieus bent, zijn er genoeg mogelijkheden om stappen te maken en je carrière verder te ontwikkelen.
Waarom een customer service functie iets voor jou kan zijn
Als je op zoek bent naar een uitdagende en afwisselende functie
waarmee je impact kunt maken, dan is werken op de customer service afdeling een
goede keuze. Of je nu goed bent in organiseren, graag met mensen werkt, of
houdt van een afwisselende werkomgeving, er is altijd een functie die bij je
past. Bovendien biedt een baan in de customer service afdeling volop kansen om
jezelf verder te ontwikkelen en door te groeien.
Klaar voor jouw nieuwe customer service avontuur?
Bij Sparkling People helpen we leuke mensen aan een toffe customer
service, marketing of sales baan. We weten als geen ander hoe belangrijk customer
service functies zijn en begrijpen wat je zoekt in een nieuwe baan.
Ben jij klaar om het kloppend hart van een organisatie te worden en echt een verschil te maken? Neem dan contact met ons op en ontdek de mogelijkheden die wij voor je hebben!
Vind jouw nieuwe baan bij Sparkling People!
- Kennismaken met een recruiter.
- Bekijk onze vacatures.
- Lees onze andere blogs.
Deel dit artikel op social media
1
Eén van onze vacatures trekt jouw aandacht
2
Schrijf je in en solliciteer
3
In een persoonlijk gesprek leren we elkaar kennen
4
Sprankelend presenteren wij jou bij onze opdrachtgever
5
We begeleiden je tijdens een sollicitatietraject
6
Start met jouw nieuwe baan!