Valentijn inhakers

Auteur: Jeroen Tenhaeff

Geplaatst op: 26-02-2021

3 Minuten

434 Keer bekeken

Een jaar of vier geleden lanceerde ik mijn eigen wijnmerk: Zomerliefde.
Voor de lancering van Zomerliefde besloot ik om liefdesbrieven te schrijven naar de TOP van de evenementenwereld. Deze liefdesbrieven bestonden uit teksten als ‘Ik zag jou met mij in jouw armen dansen en kreeg je niet meer uit mijn hoofd’ of ‘Proeven? Bel me!’. Deze actie leverde afspraken op, en veel ook! Maar ik kreeg ook veel weerstand: ‘Hoe haal je het in je hoofd, mijn vrouw heeft……’. Tijd voor iets nieuws dus: een andere Valentijns actie!

Wij hebben een kantoorhond - Cooper

Cooper inzetten met Valentijn, dat is gaaf! Dat zorgt er in ieder geval voor dat ik geen boze persoon aan de andere kant van de lijn krijg als ik een bos bloemen stuur, want niemand wordt boos op Cooper toch?! Het idee voor onze actie: Cooper zoekt een speelmaatje. Zijn baasje heeft een vacaturesite, dus plaatsen we daar een oproep gericht aan alle kantoorhonden van Nederland, want geen hond mag met Valentijnsdag alleen zijn.

De actie

Deze vacature werd online gezet en via de mail verstuurd naar 95 bedrijven MET kantoorhond! Dat viel in de smaak: er kwamen 10 reacties binnen op onze mail, waarvan 3 mooie leads. Daarna heeft Cooper iedere kantoorhond nogmaals benaderd met een brief:

Dat leverde nog meer reacties op, waaronder 5 shares van onze actie op Instagram. Dit is natuurlijk leuke aandacht, maar ook deze tweede stap bracht ons weer een hele interessante lead.
De volgende stap was het nabellen van de bedrijven die waren meegenomen in onze actie. Iedere sales held roept dat hij koude acquisitie leuk vindt. Knap- ik vind het doodeng, maar op deze manier bedrijven benaderen, is echt hilarisch!

‘Hoi, met Jeroen, ik bel voor het baasje van Snoopy.’

Je snapt het: hier kwamen hele leuk en afwisselende gesprekken uit.

Het resultaat

De 95 bedrijven zijn nog niet allemaal gebeld, eind volgende week wel! Het resultaat tot nu toe is dat de eerste afspraak is ingepland. Ik verwacht dat we dankzij onze Cooper actie drie tot vijf bedrijven, die we nog niet kenden, kunnen laten groeien door de kracht van blije mensen! Laten we afspreken dat Cooper eind maart laat weten wat voor resultaat de actie echt heeft gehad.

Kan ik je helpen met het uitwerken van zo’n soort actie? Lijkt mij leuk! Bellen kan altijd.
Natuurlijk ga ik je na het succes van zo’n actie wel vragen of wij de mensen kunnen leveren die nodig zijn door de groei die de actie teweegbrengt.

Vind je deze blog interessant?
Deel dit artikel op social media
blog_image

1

Eén van onze vacatures trekt jouw aandacht

2

Schrijf je in en solliciteer

3

In een persoonlijk gesprek leren we elkaar kennen

4

Sprankelend presenteren wij jou bij onze opdrachtgever

5

We begeleiden je tijdens een sollicitatietraject

6

Start met jouw nieuwe baan!

)

Inloggen op Sparklingpeople.nl

Inloggen met social media

Ben je hier nieuw? Maak een account aan! Wachtwoord vergeten?