De kracht van LinkedIn – Jouw persoonlijke pagina
Auteur: Tessa Sintenie
Geplaatst op: 14-05-2021
3 Minuten
1443 Keer bekeken
LinkedIn is een social platform waar je niet meer omheen kunt.
Of je nu op zoek bent naar een nieuwe baan, nieuwe zakelijke relaties, of markt specifieke kennis, LinkedIn is hét platform voor werknemers, ondernemers en werkzoekenden. Wat maakt dit social platform nu zo waardevol voor jou als ondernemer of werkzoekende? Dat zijn de mogelijkheden die het biedt om te netwerken, om jouw nieuwe droombaan te vinden, of om interessante kennis op te doen.
Om het beste uit LinkedIn te kunnen halen, is het belangrijk dat jij een professioneel en up-to-date profiel hebt. Daar helpen wij je graag bij! In deze blog geven wij handige tips en tricks om jouw profiel te optimaliseren en te professionaliseren, zodat jij gebruik kan maken van de kracht van LinkedIn.
Network with a smile!
Jouw persoonlijke LinkedIn pagina
Jouw persoonlijke pagina is jouw uithangbord: hiermee geef je een eerste indruk aan een nieuwe werkgever, klant of collega.
Zorg ervoor dat jouw persoonlijkheid en USP’s naar voren komen.
Volg onderstaande tips en bereik de ‘all star’ of ‘zeer deskundig’ status voor jouw profiel.
Profielfoto
Kies een profielfoto die past bij jouw branche en jouw persoonlijkheid weergeeft. Een sprankelende foto valt op!
Header
Gebruik een sprekende omslagfoto op jouw profiel. Dit kan bijvoorbeeld een persoonlijke foto zijn, of een zakelijke visual.
Kopregel
Hier pitch je jezelf en jouw USP’s: welk probleem los jij op? Wat voor werk doe je op dit moment, of waar ben je naar op zoek? Eindig met een Call 2 Action!
Samenvatting
Schrijf een persoonlijke samenvatting onder het kopje ‘Info’: deel hierin wie jij bent, wat je doet, of wat je wilt doen. Vermeld in dit stuk ook jouw contactgegevens, zodat mensen je gemakkelijk kunnen benaderen.
Werkervaring
Vermeld al jouw relevante werkervaring en omschrijf de daarbij behorende taken en verantwoordelijkheden. Benoem ook interne carrièreswitches.
Uitgelicht
Om jouw profiel verder te versterken, is het mogelijk om bijdragen, artikelen, links, websites, presentaties of documenten uit te lichten op jouw pagina.
Gepersonaliseerde URL
Pas de standaard URL aan naar jouw eigen naam. Dit staat professioneler en zo ben je beter vindbaar op Google.
Heb je bovenstaande tips en tricks doorgevoerd? Dan staat de basis van jouw profiel goed en kun je aan de slag met de mogelijkheden die LinkedIn biedt voor jou als werknemer, werkgever, ondernemer of werkzoekende.
Stay tuned voor deel 2 en 3 van ‘De kracht van LinkedIn’. Hierin gaan we het hebben over branding en over instellingen, zodat jij het beste uit LinkedIn kunt halen!
Deel dit artikel op social media
1
Eén van onze vacatures trekt jouw aandacht
2
Schrijf je in en solliciteer
3
In een persoonlijk gesprek leren we elkaar kennen
4
Sprankelend presenteren wij jou bij onze opdrachtgever
5
We begeleiden je tijdens een sollicitatietraject
6
Start met jouw nieuwe baan!