De kracht van Employer Branding

Auteur: Wies Nolting

Geplaatst op: 23-11-2021

3 Minuten

2754 Keer bekeken

Employer branding. Een woord wat je in veel artikelen tegenkomt en waar de afgelopen jaren heel wat ‘buzz’ om is geweest. Al deze artikelen benadrukken hoe belangrijk het is om te werken aan jouw employer branding. Maar wat is het eigenlijk? En hoe ga je aan de slag met jouw werkgeversmerk?

 

Bij Sparkling People hebben we onderzoek gedaan naar wat kandidaten graag terugzien bij hun toekomstige werkgever. Daarbij hebben we gekeken naar welke middelen zij gebruiken om meer informatie te verzamelen over o.a. het bedrijf, toekomstige collega’s en de functie. De resultaten van dit onderzoek kan jij gebruiken als input om aan de slag te gaan met jouw werkgeversmerk!

Waarom Employer Branding zo belangrijk is?

Door middel van je strategie, waarin jouw identiteit, kernwaarden, imago en verhaal centraal staan, creëer je een uniek en onderscheidend werkgeversmerk, waarmee je jouw bedrijf op de kaart zet. Door jouw employer branding kan jij jouw talenten betrokken houden en nieuw talent aantrekken.

Door goed op een rijtje te zetten waar jij als bedrijf in gelooft, waar je voor staat en wat je uit wil stralen, kan jij jouw bedrijf zo goed mogelijk presenteren!

Aan de hand van ons trendrapport kan jij als bedrijf kijken naar wat jij nog mist rondom jouw employer branding. Bekijk wat belangrijk is voor de kandidaten en wat jij op dit gebied kan verbeteren. Door dit goed te analyseren kan jij aan de hand van onze tips een plan opstellen om je employer branding zo goed mogelijk over te brengen op jouw doelgroep.

Een sprankelend trendrapport

Wist je dat de vacaturetekst de belangrijkste informatie bron is voor mensen die een nieuwe baan zoeken? Niet zo shocking misschien, maar wist je dat kandidaten bij de oriëntatie naar een nieuwe werkgever het belangrijk vinden om de identiteit en kernwaarden te kunnen aflezen van verschillende platformen? En wist je dat wanneer jij jouw employer branding op orde hebt, waardoor mensen verwachten werkgeluk te vinden bij je, dat zij zelfs bereid zijn om salaris in te leveren?!

Ben je nou benieuwd hoeveel procent salaris kandidaten precies bereid zijn om in te leveren? Stay tuned, en lees ons trendrapport over de invloed van recruitment marketing op employer branding!

Doe je voordeel met deze informatie!

Wil jij ons trendrapport graag ontvangen? Stuur dan een mailtje naar info@sparklingpeople.nl. We sturen het Trendrapport naar je op, en je ontvangt het als één van de eersten!

Wil je graag sparren over de kracht van employer branding en de rol van recruitment marketing? Stuur ons dan gerust een berichtje!

Vind je deze blog interessant?
Deel dit artikel op social media
blog_image

1

Eén van onze vacatures trekt jouw aandacht

2

Schrijf je in en solliciteer

3

In een persoonlijk gesprek leren we elkaar kennen

4

Sprankelend presenteren wij jou bij onze opdrachtgever

5

We begeleiden je tijdens een sollicitatietraject

6

Start met jouw nieuwe baan!

)

Inloggen op Sparklingpeople.nl

Inloggen met social media

Ben je hier nieuw? Maak een account aan! Wachtwoord vergeten?